Son Haberler
ELAZIĞ VALİLİĞİ'NDEN MERA İŞGALLERİNE SIKI TAKİP: 88 PARSELDE İŞLEM, 5,7 MİLYON TL CEZA | Bizimeller 23 Gazetesi
Editör: Haber Merkezi
Yayınlanma Tarihi: 24 Haziran 2026 09:55

ELAZIĞ VALİLİĞİ'NDEN MERA İŞGALLERİNE SIKI TAKİP: 88 PARSELDE İŞLEM, 5,7 MİLYON TL CEZA

Elazığ Valiliği, Merkez Gölardı Köyü'ndeki mera alanlarının işgal edildiğine yönelik haberler üzerine kapsamlı inceleme başlattı. Yapılan çalışmalar sonucunda 88 parsel hakkında işlem tesis edilirken, kaçak yapılaşma nedeniyle 5 milyon 777 bin TL'yi aşan idari para cezası uygulandı. Ruhsat alınmayan yapılar için ise yıkım kararı verildi.

Elazığ Valiliği, son günlerde kamuoyunda gündeme gelen Merkez Gölardı Köyü mera alanlarının işgal edildiğine ilişkin iddialar üzerine yazılı bir basın açıklaması yayımladı.

Valilik tarafından yapılan açıklamada, Vali Numan Hatipoğlu'nun talimatları doğrultusunda gerekli inceleme ve değerlendirmelerin gerçekleştirildiği belirtildi. Yapılan çalışmalar kapsamında Gölardı Köyü'nde 2013-2026 yılları arasında, 3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun kapsamında toplam 88 parsel hakkında işlem tesis edildiği ifade edildi.

Açıklamada, mera, yol ve köy ortak kullanım alanlarına müdahalede bulunan kişiler hakkında gerekli idari işlemlerin uygulandığı, ayrıca Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunulduğu kaydedildi.

Valilik, halen 5 parselde mera alanlarına müdahale edildiğine yönelik şikâyetlerin bulunduğunu ve bu kapsamda yürütülen inceleme ve işlemlerin titizlikle sürdürüldüğünü bildirdi.

Öte yandan İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı içerisinde 5 ayrı parselde tespit edilen kaçak yapılarla ilgili tutanak düzenlendiği, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda toplam 5 milyon 777 bin 134 lira 52 kuruş idari para cezası uygulandığı açıklandı.

Kaçak yapı sahiplerine mevzuat gereği ruhsat almaları için bir aylık süre tanındığı belirtilirken, verilen süre içerisinde ruhsat alınmaması nedeniyle söz konusu yapıların tamamı hakkında İl Encümeni tarafından yıkım kararı alındığı ve kararların yapı sahipleri ile Tapu Müdürlüğü'ne bildirildiği ifade edildi.

Elazığ Valiliği açıklamasında, devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan mera, yaylak, kışlak, yol ve diğer kamu taşınmazlarının korunmasına yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğü vurgulanarak, işgal ve kaçak yapılaşmaya karşı mücadelenin tavizsiz şekilde devam edeceği belirtildi.

Ayrıca köy muhtarlarına çağrıda bulunulan açıklamada, sorumluluk alanlarında meydana gelebilecek kaçak yapılaşmaların ve kamu taşınmazlarına yönelik müdahalelerin gecikmeksizin güvenlik birimlerine veya Valiliğe bildirilmesinin büyük önem taşıdığı ifade edildi.

Yorumlar (0)

Yorumunuzu Yazın

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayımlanacaktır.

Onaylanmış Yorumlar

Bu habere henüz onaylanmış bir yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!


Hızlı Yorum Yap

Yorum yapmak için ana içerikteki formu kullanın.

Yorum Alanına Git

ELAZIĞ'A BİR TIKLA YOLCULUK YAPMAK İSTER MİSİNİZ?


REKLAM ALANI

Reklam

Bu alan reklam içeriği için ayrılmıştır.



© 2026 Medyabir PRO Haber Yazılımı v2.0.5 - Tüm hakları saklıdır.